Patice
Ta slouží k upevňování žárovek a zároveň k propojení elektrického kontaktu. Vyrábí se patice šroubovací nebo nástrčné ve formě kolíčků, případně bajonetu. Podstatné je však vědět, že se nejedná o kompatibilní koncovky, a že každá žárovka má svůj vlastní specifický typ konektoru.
Příkon
Ten je u osobních i nákladních automobilů jednotný. Pro žárovky H7 platí příkon 55 W, pro typy H4 je to 60 W. Žádné jiné příkony nejsou přípustné.
Napětí
U osobních automobilů se napětí odebírá z napájecího zdroje 12 V, nákladní auta mají dvě baterie zapojené paralelně, kde se napětí sčítá na 24 V. Tomu také musí odpovídat konstrukce žárovek a výbojek.
Světelný tok
Je určujícím parametrem osvitu autožárovek a musí zaujímat hodnotu přibližně 1500 lumen. Příliš vysoký světelný tok oslňuje protijedoucí řidiče a naopak výrazně nižší nedostatečně osvětluje silnici a také pravou krajnici, kde se pohybují chodci a cyklisté. Na trhu jsou k dispozici i tzv. off-road modely s extrémně vysokým světelným tokem, ty jsou však určeny výhradně pro automobilové rallye.
Teplota chromatičnosti
Ideální barva světelného spektra pro osvětlování silnice je neutrální bílá až studená bílá, v hodnotách od 4500 do 6500 Kelvinů. Pro řidiče je vždy příjemnější chladnější odstín barev, který nerozptyluje pozornost a naopak bystří smysly a nezpůsobuje únavu. Krajně nevhodné jsou teplé tóny bílého světla kolem 2000 K, řidiči se při takovém osvětlení cítí ospalí, zvyšuje to množství melatoninu v krvi a způsobuje usínání za volantem.
Povinná výbava
Do paradoxních situací se dostávají řidiči motorových vozidel, kteří musí mít ze zákona jako povinnou součást výbavy sadu náhradních žárovek, přitom je jejich světlomet konstruován tak, že žárovku dokáže vyměnit pouze autorizovaný servis. Týká se to téměř 60 procent veškerých nově vyrobených vozů s datem výroby po roce 2015.